Портфоліо

Творчий звіт вчителя географії Печеневської Наталії Михайлівни.



 Навчання дітей має відбуватися з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей та суспільних запитів. Створення сприятливих умов навчання та виховання, коли кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, формується як творча особистість, – є запорукою виховання «активного громадянина» як складового компоненту системи, що об’єднує громадянина, природу, економіку, суспільство і державу.


        Вирішуючи  проблему географічної освіти,  вчитель повинен зацікавити учня своїм предметом. І не важливо, як він це зробить: зачарує цікавими  розповідями, чи здивує чимось цікавим, неймовірним, чи знайде переконливі аргументи, щоб показати важливість навчання, чи зуміє обґрунтувати величезне  значення свого предмета для досягнення мети учня, головне – розбудити інтерес до навчання.
         А.Енштейн  зазначав: «Як правило, можна прийняти, що вчитель знає свій предмет, але не завжди вміє зробити його цікавим. От де корінь зла. Якщо вчитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такій атмосфері все загине. Навчати вміє той, хто навчає творчо, цікаво».
 Працюю над науково – методичною проблемою «Соціалізація особистості шляхом, застосування продуктивних методів та прийомів інноваційного навчання для підвищення результативності навчальної діяльності на уроках географії та економіки».
Головна мета - соціалізація особистості шляхом застосовуючи продуктивних методів та прийомів для підвищення інноваційного навчання результативності навчального діяльності учнів на уроках географії та економіки.
       Інноваційні форми навчання сприяють формуванню гармонічно розвиненої творчої особистості здатної логічно мислити, знаходити рішення в різних проблемних ситуаціях, здатної систематизувати й накопичувати знання, здатної до високого самоаналізу, саморозвитку.


   
Залежно від дидактичної мети, я використовую в своїй роботі такі типи уроків:
-  уроки розширення та поглиблення знань;
 - уроки застосування набутих знань на практиці;
 - уроки корекції та контролю навчальних досягнень;
 - вступні уроки;
 - комбіновані уроки.
Всі зазначені типи уроків являються традиційними. Проте, практикую також використання нестандартних уроків:
- урок – екскурсія;
- урок – подорож;
-  урок– дослідження;
-  урок – суд;
-  урок – пригода;
-  урок – дискусія.


Особливу увагу приділяю при виборі методів навчання  тим, які будуть розвивати пізнавальну самостійність учнів. Дослідження і багаторічні спостереження показують, що реалізації ідей розвивального навчання сприяє  діяльність, під час якої учні обов’язково включаються в активне засвоєння знань, застосовують засвоєне у нових ситуаціях, дають можливість оволодіти новими способами виконання навчальних завдань, формують стійкі вміння та навички. Надаю перевагу проблемному навчанню, яке є  запорукою творчої пізнавальної діяльності учнів на уроках географії. Важливою умовою активізації пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення географії є формування в них уміння розв'язувати проблемні завдання. Навчальне завдання можна вважати проблемним, якщо на його основі вчителем створено проблемну ситуацію. Для цього завдання повинно містити інформаційно-пізнавальну суперечність, мати достатню позитивну мотивацію в навчальній діяльності учнів та відповідати їх інтелектуальним можливостям. Це можуть бути навчальні задачі, питання, практичні завдання. Процес реалізації проблемного завдання складний, тому необхідно попередньо навчати школярів алгоритму поетапного розв'язання навчальної проблеми і відповідних прийомів навчальної роботи.


Комп’ютерне навчання «нова інформаційно - інформативна технологія навчання». Комп’ютерні технології розвивають ідеї програмованого навчання і відкривають нові, ще не достатньо досліджені технологічні  можливості вдосконалення навчальної діяльності.
Сучасна мультимедійна комп’ютерна техніка дає змогу поєднувати текстову й графічну інформацію зі звуком, відеофрагметнами.  
Рійонний тур учнівських  олімпіад. 


- 2014– 2015 році  10 – А клас   Зінченко Олександр ІІІ місце,  9 - А класу Чабанюк М. – ІІ місце в районному турі учнівських  олімпіад з географії;
- 2015 – 2016 р. році 10 – А клас Чабанюк Микита  ІІІ місце в районному турі учнівських олімпіад;
 
- 2016-2017 н.р. Чабанюк Микита 11-А клас ІІІ місце, Амбраїмова Аліна 10 –А клас ІІІ місце, Галич Олександра 8-А клас ІІІ місце.

Захист науково-дослідницьких робіт. 


 Міський інтерактивний конкурс   «Світ моїх захоплень»  травень 2015 рік учениця 5-А класу Лівак Ірина посіла ІІІ місце з роботою «Проблеми побутових відходів».
Ррайонний  конкурс науково – дослідницьких робіт з краєзнавства «Північне сяйво»  2015 р., учениця 9 класу Рой Діана зайняли ІІІ місце з роботою «Гора відвальна – одиниця антропогенного ландшафту».
     Всеукраїнська експедиція «Моя Батьківщина - Україна», нагороджена дипломом ІІ ступеня призера обласного етапу експедиції 2015- 2016 навчального року у напрямку «Географія рідного краю» учениця 10-А класу Рой Діана за роботу «Антропогенні зміни природного середовища побутовими відходами – реалії сьогодення».
         УМіжнародній природознавчій грі «Геліантус»-2015 р. прийняло участь 6 учнів з них Мелетич Ілля 7-Б, Погорілий Дмитро 8 –А, Кукленко Юлія  8-А отримали дипломи ІІІ ступеня, Пенчуковська Ксенія грамоту.

      2016 р.  Участь у Всеукраїнському  конкурсі «До чистих джерел».
 

      2016 р.  Районний конкурс  науково-дослідницьких робіт «Дослідники рідної землі» 9-А клас Артемюк Маряна І місце
    


Педагогічний досвід. 

2014 р.  листопаді журнал «Краєзнавство, географія, туризм» № 22 (819) надрукована   стаття «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії».
 Форум «Урок» педагогічних ідей. 31.12.2014 року представленні  матеріали  уроку «Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси та типи клімату Австралії. Води суходолу» з географії в 7 класі. 

Завдання творчого вчителя :
1.     Продовжувати впроваджувати у власну професійну діяльність продуктивні сучасні техніки та прийоми навчання.
2.     Домагатися інтелектуального розвитку кожного учня.
3.     Здійснювати особистісний підхід до навчання, планувати диференційовані завдання для учнів відповідно рівня пізнавальної спроможності школярів.
4.     З метою підвищення інтересу учнів до науки, розвитку обдарованих дітей, створювати на уроці проблемні ситуації, ситуації успіху, застосовувати нестандартні форми проведення уроків.
5.     З метою кращого засвоєння знань, проводити систематичне повторення навчального матеріалу, фіксуючи його зміст в журнали та щоденники учнів.
6.     Сприяти підвищенню активності учнів, заохочувати їх до участі в інтелектуальних конкурсах та заходах різних рівнів.
7.     Поновлювати та поповнювати дидактичні та демонстраційні матеріали.
8.     Підвищувати власний інтелектуальний та професійний педагогічний рівень шляхом самоосвіти, опрацюванням фахових періодичних видань.
9.     Використовувати під час уроку наочність, додатковий науково- методичний навчальний матеріал.

           
Учитель, будь сонцем, що випромінює людське тепло, і будь благодатним ґрунтом для розвитку людських почуттів; сій знання не лише в пам’яті й свідомості твоїх учнів, а передусім у їхніх душах і серцях.                                                                       Ш. Амонашвілі





1 коментар:

  1. Наталіє Михайлівно, Ви дуже гарний учитель!!! Пам'ятаю досягнення Ваших учнів ще з 38 школи! Успіхів Вам! Нехай ніколи не міліють джерела Вашої творчості та наснаги!!! З повагою Ваша колега Максименко Валентина Володимирівна.

    ВідповістиВидалити